Przejdź do treści.

Menu

W dniach 6 – 10 czerwca uczniowie klas pierwszych i drugiej LO uczestniczyli w wycieczce na Dolny Śląsk. Pierwszym punktem na naszej trasie był zabytek z listy światowego dziedzictwa UNESCO – największa w Europie drewniana świątynia – Ewangelicko-Augsburski Kościół Pokoju. Ta barokowa budowla, jest jednym z siedmiu nowych cudów Polski według „National Geographic”. Ze Świdnicy udaliśmy się do Wałbrzycha, by wraz z przewodnikiem poznawać tajemnice Zamku Książ oraz historię księżnej Daisy i jej rodziny. Ostatnim punktem tego dnia były Sztolnie Walimskie – kompleks „Rzeczka”, jeden z siedmiu podziemnych kompleksów „Riese” i zarazem jedna z największych militarnych inwestycji III Rzeszy, która nigdy nie została ukończona. Pozostajemy pod wrażeniem tego przedsięwzięcia, ale jeszcze bardziej jesteśmy porażeni historią więźniów obozu koncentracyjnego, którzy pracowali przy budowie tego kompleksu.
Miejscem naszego zakwaterowania był Karpacz i stąd rano wyruszyliśmy malowniczą trasą ku schroniskom „Strzecha Akademicka” i „Samotnia”, by zakończyć wędrówkę w norweskiej świątyni Wang.
Trzeciego dnia pomaszerowaliśmy urokliwym szlakiem na górę Chojnik, by z wieży XIV wiecznego zamku o tej samej nazwie podziwiać panoramę Karkonoszy. Poznaliśmy też fascynującą legendę tej twierdzy, która nigdy nie została zdobyta przez wroga. Następnie udaliśmy się do Szklarskiej Poręby, gdzie odwiedziliśmy Hutę Szkła oraz zachwycaliśmy się pięknem wodospadu rzeki Szklarki.
Ostatniego dnia gościliśmy we Wrocławiu, gdzie zwiedziliśmy ogród zoologiczny wraz z największą swoją atrakcją, czyli Afrykarium. Po obiedzie wraz z przewodnikiem podążyliśmy szlakiem wrocławskich krasnali zwiedzając Stare Miasto i Ostrów Tumski. Po fantastycznym pokazie multimedialnej fontanny wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Dni spędzone razem dostarczyły nam wielu wrażeń, a wspólne przeżycia spowodowały, że mogliśmy bliżej się poznać i odkryć się na nowo. W ten sposób z pewnością choć w części udało nam się odrobić straty w relacjach spowodowane pandemią…