Zakładanie Uczniowskich Klubów Sportowych
i Klubów Sportowych nieprowadzących działalności gospodarczej
i Klubów Sportowych nieprowadzących działalności gospodarczej
Procedury związane z zakładaniem i rejestracją Uczniowskich Klubów Sportowych oraz Klubów Sportowych nieprowadzących działalności gospodarczej określają przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach Dz.U. z 2001 r. Nr 79, poz. 855 z późn. zm. ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie Dz.U. z 2010 r. Nr 127, poz. 857, z późn. zm.) oraz rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych Dz.U. z 2011 r. Nr 243, poz. 1449).
Starostwo Powiatowe w Elblągu prowadzi rejestr Uczniowskich Klubów Sportowych oraz Klubów Sportowych nieprowadzących działalności gospodarczej, których siedziba mieści się na terenie powiatu elbląskiego.
W celu dokonania wpisu do rejestru należy złożyć następujące dokumenty:
1. Wniosek o wpisanie klubu do ewidencji z następującymi załącznikami:
- Protokół z Zebrania Założycielskiego.
- Lista Założycieli.
- Statut w 3 egzemplarzach.
- Lista obecności na Zebraniu Założycielskim.
- Dowód opłaty skarbowej.
2. Wniosek o wpisanie składu Zarządu do ewidencji wraz z odpisem uchwały).
3. Wniosek o wpisanie składu organu kontroli wewnętrznej - Komisji Rewizyjnej wraz z odpisem uchwały).
Brak któregokolwiek z wyżej wymienionych dokumentów skutkować będzie odrzuceniem wniosku o wpis do ewidencji.
Poniżej zamieszczono przykładowe formularze wymaganych dokumentów.