Powrót uczniów do szkół po długim okresie nauki zdalnej stawia przed samymi uczniami, nauczycielami i rodzicami nowe zadania. W tej sytuacji mogą pojawiać się różnorakie problemy związane z procesem readaptacji w warunkach stacjonarnej nauki szkolnej. Szczególną uwagę w tym czasie musimy zwracać na stan emocjonalny uczniów, ich relacje rówieśnicze i dobrostan rodzin oraz nauczycieli. Sytuacja, w której się znaleźliśmy jest dla wszystkich nowa dlatego warto skupić się na diagnozie potrzeb każdej ze stron. Szczegółowa diagnoza umożliwi zaplanowanie odpowiednich działań pomocowych w zakresie wsparcia psychologiczno – pedagogicznego. Oddziaływania pomocowe mogą koncentrować się w trzech obszarach tematycznych: reintegracja klasy, powrót edukacji, profilaktyka.
Pomocny może tu być materiał opracowany przez Zespół Specjalistycznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej „Uniwersytet dla Rodziców” w Warszawie zamieszczony na stronie internetowej Rady Poradnictwa http://www.radaporadnictwa.pl/index.php/wane-informacje/627-powrot-do-nauczania-stacjonarnego-rekomendacje-zzrp-material-opracowany-przez-pracownikow-poradni-uniwersytet-dla-rodzicow
Polecany poradnik z pewnością pomoże państwu uporządkować i zorganizować oddziaływania pomocowe.
Zespół pracowników PPP w Pasłęku