Przejdź do treści.

Menu

Koncentracja uwagi ucznia na zadaniu

Jak się skoncentrować?

-                   Podzielić materiał na partie: pracujemy ok. 0,5 godziny, krótka przerwa (2-3 minuty) i znowu praca.

-                   Uatrakcyjniamy metody uczenia (podkreślamy, zaznaczamy, głośno powtarzamy).

-                   Mobilizuje nas bliski koniec, po nauczeniu się fragmentu zrobię sobie przerwę.

-                   Zaczynamy odrabianie lekcji od przedmiotów, zadań trudniejszych.

-                   Zmieniamy przedmioty do nauki.

-                   Nagradzamy siebie za pracę np. przerwa na przekąskę, rozmowa z kolegą, koleżanką, odsłuchanie ulubionego utworu muzycznego, piosenki.

Czynniki wpływające na dekoncentrację ucznia:

-                   Hałas

-                   Głośna muzyka

-                   Złe samopoczucie

-                   Bałagan na biurku

-                   Głód

-                   Stres

-                   Brak motywacji

-                   Brak stałego miejsca do nauki

-                   Niewłaściwa pozycja ciała

Praktyczne wskazówki dla uczniów do powtarzania i uczenia się

-                   Rozwiązuj testy z ubiegłych lat.

-                   Mów do lustra.

-                   Zaznaczaj w tekście ważne miejsca i ucz się tylko tych fragmentów.

-                   Wykonaj po kilka, kilkanaście razy zadania tego typu.

-                   Czytaj sobie po cichu krótkie fragmenty i powtarzaj je głośno własnymi słowami.

-                   Nagrywaj czytane notatki i wielokrotnie je odsłuchuj.

-                   Zadawaj sobie pytania , które mogą być na sprawdzianie i odpowiadaj sobie na nie, najpierw czytając, a potem mówiąc z pamięci.

-                   Sporządź w punktach listę, czego musisz się nauczyć i skreślaj z wielką przyjemnością, co już umiesz.

-                   Podziel sobie zeszyt, notatki na części i po kolei ucz się każdego dnia po trochu.

-                   Słówka, tabliczkę mnożenia, wiersz wzory, wypisuj na kartce i wieszaj przy łóżku.

-                   Ucz się wiersza, tabliczki mnożenia chodząc i mówiąc na głos.

-                   Wyrazy z języka obcego lub z trudnościami ortograficznymi, które nie mogą „wejść do głowy”, wypisuj na osobnych karteczkach samoprzylepnych i wieszaj w różnych miejscach, na przykład przy lustrze w łazience, drugie na stole przy talerzu. Gdy się na nie natkniesz, powtórz je wielokrotnie w myśli i na głos.

                                              

Opracowanie: pedagog Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pasłęku na podstawie materiałów źródłowych

Nieruchomość w Rangórach k. Elbląga do sprzedaży

bip.powiat.elblag.pl

bip

Obserwuj nas na FB

Połącz się z tłumaczem

Zarządzanie Kryzysowe

Zarządzanie kryzysowe

Wywiad

 

Film Promocyjny 2023

Newsletter

Wydarzenia

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
31
Olsztyn Mazury
zwiazek powiatow polskich
150 lat Kanału Elbląskiego
kraina kanalu elblaskiego
Stowarzyszenie Łączy Nas Kanał Elbląski
Olsztyn Mazury
zwiazek powiatow polskich
150 lat Kanału Elbląskiego
kraina kanalu elblaskiego
Stowarzyszenie Łączy Nas Kanał Elbląski
zwiazek powiatow polskich
150 lat Kanału Elbląskiego
kraina kanalu elblaskiego
Stowarzyszenie Łączy Nas Kanał Elbląski
ul. Saperów 14 A, 82-300 Elbląg tel. 55/ 239-49-00, 239-49-09
sekretariat@powiat.elblag.pl

NIP Starostwa Powiatowego w Elblągu: 578-25-24-428
REGON: 170753615
NIP Powiatu Elbląskiego: 578-30-55-579
REGON: 170747690
Copyright © 2015 Powiat Elbląski