Wartość projektu: 13.211.665,35 zł
Wydatki kwalifikowalne: 13.009.545,60 zł
Wartość dofinansowania: 6.823.506,67 zł
Projekt jest realizowany w ramach poddziałania RPWM.07.02.02 Infrastruktura drogowa w miejskim obszarze funkcjonalnym Elbląga – ZIT bis Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014–2020 (RPO WiM).
Planowany termin realizacji: 2018-2019 r.
Lp. | Kategorie kosztu | |
1 | Roboty budowlane | |
2 | Nadzór w projekcie | |
3 | Studium wykonalności | |
4 | Dokumentacja projektowa | |
5 | Promocja projektu | |
6 | Wniosek aplikacyjny, załącznik OOŚ |
Zakres robót obejmuje:
- rozbudowę i przebudowę drogi dł. 7,75 km o pow. 50580 m2 z poszerzeniem jezdni do 6 m, wzmocnieniem konstrukcji dla obciążenia ruchem KR3 o nośności 100 kN i korektą geometrii trasy
- budowę 5 zatok autobusowych o pow. 520 m2 i 125 m2 miejsc parkingowych oraz 3450 m2 chodników w miejsc.
- budowę oraz przebudowę zjazdów do posesji (5560 m2 bitumicznych i 1350 m2 z kostki brukowej)
- budowę 620 m przepustów pod zjazdami oraz 72,5 m pod koroną drogi
- budowę w ramach odwodnienia, sieci kanalizacji deszczowej Ø315 - 330,5 m i Ø250 383,5 w miejsc. Przezmark oraz odtworzenie lub remont rowów spławnych bądź rozsączająco - odparowujących na całym odcinku,
- budowę 7 kpl. doświetlenia (przejść dla pieszych oraz zatok autobusowych)
- wykonanie 2100 m2 oznakowania poziom. i 120 szt. nowego oznakowania pion. drogi
- wykonanie poboczy o pow. 12500 m2
- wykonanie 100 m barier sprężystych i 110 m barier wygrodzeniowych
- wykonanie trawnika - konstrukcja warstwa ziemi urodzajnej 10 cm
- przebudowę skrzyżowania dr. woj. DW 509 (włączenie drogi powiatowej 1140N)
Głównym celem projektu jest rozbudowa drogi powiatowej nr 1140N DW 509 - Wilkowo- Sierpin – Przezmark - Komorowo Żuławskie - Nowa Pilona, na odcinku DW 509- Komorowo Żuławskie.
Cele szczegółowe projektu:
1. uzyskanie dogodnego, nowego jakościowo i o większej przepustowości połączenia drogowego drogi powiatowej nr 1140N;
2. zwiększenie bezpieczeństwa;
3. zwiększenie trwałości konstrukcji jezdni;
4. ujednolicenie przekroju drogi;
5. poprawa warunków pieszych,
6. poprawa warunków odwodnienia;
7. skrócenie czasu przejazdu;
8. polepszenie warunków ruchu i stanu bezpieczeństwa ruchu;
9. zwiększenie dostępności poszczególnych miejscowości do dużych miast regionu;
10. wzmocnienie konkurencyjności regionu;
11. sprzyjanie rozwojowi gospodarczemu w perspektywie wieloletniej, a także spójności ekonomicznej, społecznej oraz terytorialnej;
12. zapewnienia realizacji zrównoważonego, harmonijnego oraz trwałego rozwoju regionu.
Projekt wpisuje się także w oczekiwane w ramach RPO WiM 2014-2020 efekty, które można wyrazić wskaźnikami produktu i rezultatu, zgodnymi z SzOOP 7 osi priorytetowej - Infrastruktura transportowa, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020:
Produkty Realizacji Projektu:
1. długość przebudowanych dróg powiatowych: 5,95km
2. długość wybudowanych dróg powiatowych: 1,80km
3. Liczba projektów w zakresie poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, kolejowego, morskiego i śródlądowego: 1 szt.
Rezultaty Realizacji Projektu:
1.skrócenie czasu przejazdu: 967282,00 min.