11 października w Starostwie Powiatowym w Elblągu odbyła się narada Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego. W spotkaniu wzięli udział: dyrektor Żuławskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Elblągu, Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku, Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, komendanci Państwowej Straży Pożarnej i Policji, Inspektor Sanitarny oraz wójtowie i burmistrzowie z terenu powiatu elbląskiego.
Podczas narady została omówiona chronologia zdarzeń w związku z zaistniałym w dniach 19 – 26 września br. zagrożeniem powodziowym na terenie naszego powiatu. Ponadto została przeanalizowana informacja o podejmowanych działaniach. Dokonano ich oceny w kontekście zaistniałego zagrożenia powodziowego oraz omówiono zasady ubiegania się o odszkodowania z rezerwy celowej państwa.
Przekazane zostały informacje o aktualnym stanie obiektów osłony przeciwpowodziowej powiatu elbląskiego, zasady i sposób funkcjonowania ŻZMiUW w Elblągu w kontekście nowego prawa wodnego a także informacje o zasadach i sposobie zarządzania wodami na obszarze naszego powiatu.
https://powiat.elblag.pl/pl/strona-glowna-2/3726-posiedzenie-zespolu-zarzadzania-kryzysowego#sigProId50d5522996