Dnia 27 września 2014 roku młodzież z Zespołu Szkół oraz z Zespołu Szkół Ekonomicznych i Technicznych w Pasłęku uczestniczyła w obchodach 717 rocznicy nadania praw miejskich Pasłękowi. W uroczystości wzięły udział władze miasta, mieszkańcy oraz przedstawiciele placówek oświatowych z terenu gminy Pasłęk.
Uczniowie ZSEiT w ramach swojego udziału w tej uroczystości przygotowali poczęstunek dla mieszkańców miasta w postaci swojskiego smalcu i chleba na zakwasie. Najmłodsi uczestnicy święta mieli okazję wraz z młodzieżą z ZSEiT czynnie uczestniczyć w domowych czynnościach naszych przodków. Wykonywane były lalki z gałganków, które można było zabrać na pamiątkę, rozdrabniano ziarno zboża za pomocą dwóch kamieni, a w niecce ręcznie wyrabiano ciasto. Największą atrakcją stoiska była koza, którą dzieci mogły nakarmić i pogłaskać, a wszystko działo się w otoczeniu starodawnych sprzętów zaprezentowanych na stoisku.
Trzy tygodnie przed tym ważnym dniem, uczniowie Zespołu Szkół w Pasłęku wraz z wychowawcą Elżbietą Czerską zaczęli gromadzić materiały potrzebne do wykonania scenografii, która posłużyć miała jako tło do przedstawienia przygotowanego pod kierunkiem Doroty Ćwik i Magdaleny Bała. Zadanie okazało się nie być łatwe, a samo przygotowanie potrzebnych elementów dekoracji było bardzo czasochłonne. Jednak zapał młodzieży i dokładność wykonania sprawiły, że efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania.
Zgromadzeni na jubileuszu mogli się zapoznać z legendami o Pasłęku. Uczniowie ZS klas II b, II d, I c, I b i III c przestawili historię czarownicy Fridy i rycerza, który zgubił pas i łęk. Widzów w średniowieczny nastrój wprowadził tłum przekupek, handlujących na jarmarku. Wiele emocji wzbudziły czary Fridy, za które rada miasta postanowiła ją spalić na stosie. Aplauz zyskał rycerz Ziemowit, wjeżdżając „mechanicznym koniem” na plac przed „Karczmę u chłopa”. Opowiastki średniowieczne wzbogacił śpiew absolwentki ZS Martyny Tylińskiej.
Uroczystości jubileuszowe były ciekawą formą spędzenia rodzinnie wolnego czasu oraz stały się żywą lekcją historii.