LIGA KOBIET POLSKICH ODDZIAŁ W ELBLĄGU ORGANIZUJE BEZPŁATNE SZKOLENIA DLA KONSUMENTÓ I PRZEDSIĘBIORCÓW
POZNAJ SWOJE PRAWA
Elbląski oddział Ligi Kobiet Polskich w ramach projektu „Poznaj swoje prawa” organizuje cykl bezpłatnych spotkań i szkoleń dla mieszkańców oraz przedsiębiorców w zakresie upowszechniania i ochrony praw konsumenta. Projekt obejmuje Elbląg, Braniewo oraz oba powiaty.
Popołudniowe spotkania rozpoczną się pod koniec sierpnia i potrwają do końca roku. Przeznaczone są dla różnych grup odbiorców. Jedna z ważniejszych części projektu zakłada poszerzenie wiedzy z zakresu praw konsumenta dla osób starszych – z racji wieku i coraz bardziej wyrafinowanych metod stosowanych przez nieuczciwe osoby oferujące towary i usługi – najsłabszych. Przy czym nie chodzi tylko o słynne pokazy, kiedy pod pozorem rozdawania prezentów, stosując cały wachlarz socjotechnik, wymusza się na seniorach zakup sprzętów i urządzeń za cenę wielokrotnie wyższą niż warte są te przedmioty i emerytury. Podobnie nieuczciwe praktyki stosowane są również w przypadku szeregu usług – oferowanych telefonicznie lub za pośrednictwem akwizytorów - domokrążców. Z takich umów często trudno się wycofać ale właśnie spotkania organizowane w ramach projektu mają uświadomić seniorów jak to zrobić, a najlepiej, jak w ogóle nie dopuścić do takich sytuacji. Kolejny zakres tematyczny spotkań obejmuje znacznie szerszy krąg konsumentów, wszystkich, niezależnie od wieku, o ile tylko mogą już dokonywać zakupów, czy to w sklepie stacjonarnym, czy, jak w obecnych czasach coraz częściej, przez Internet. Bo choć złożenie reklamacji towaru, który nam nie odpowiada teoretycznie wydaje się sprawą prostą, to w praktyce nie zawsze taką bywa. Często na ladach sklepowych widnieje informacja „reklamacji nie uwzględnia się” albo „towar promocyjny nie podlega reklamacji” .
Inną grupą odbiorców szkoleń będą natomiast przedsiębiorcy, występujący w podwójnej roli, ponieważ w życiu prywatnym są też w końcu konsumentami. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy dla każdego przedsiębiorcy powinno być sprawą fundamentalną. Opinia na temat firmy przekazywana jest na ogół w prywatnych rozmowach i mediach społecznościowych, a komunikat, że przedsiębiorca jest niesolidny, nierzetelnie wykonuje usługi albo zgoła jest oszustem klientów raczej odstraszy jak skłoni do zawarcia transakcji. W budowaniu dobrego wizerunku niezwykle ważna jest wiedza na temat praw, które ustawowo przysługują konsumentom. A, że z tą wiedzą bywa różnie nie ma wątpliwości, biorąc pod uwagę ilość instytucji zaangażowanych w spory konsumenckie oraz ilość tych sporów. Sytuacje konfliktowe, kiedy dochodziło do niezbyt kulturalnej wymiany zdań między klientem, a sprzedawcą, widział chyba każdy dorosły człowiek, spory zaś na tym tle potrafiły ciągnąć się latami, z różnym skutkiem. Dlatego proponowane przez elbląską LKP bezpłatne warsztaty z zakresu praw konsumenckich z całą pewnością wielu takich sytuacji pozwolą przedsiębiorcom uniknąć i zachęcić kolejnych klientów do korzystania z usług. Przedsiębiorcy otrzymają również certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu.
Projekt dotyka spraw i problemów tak konsumentów jak przedsiębiorców. Jest to jedyny taki program realizowany na Warmii i Mazurach, realizowany bezpłatnie dzięki wsparciu finansowemu Marszałka Województwa Warmińsko - Mazurskiego .
WAŻNE!!!
Uczestniczyć w projekcie można przesyłając kartę zgłoszenia na nasz adres mailowy lkp.elblag@wp.pllub wysyłając SMS pod numer 518-397-658 zaznaczając przy tym, czy chcemy brać udział w projekcie jako konsument, czy też jako przedsiębiorca. Wszystkim zainteresowanym zostaną przesłane karty zgłoszeniowe zawierające szczegółową tematykę spotkań. Każdemu z uczestników, tą samą drogą mailową zostaną przekazane informacje o terminie i miejscu spotkania. Liga Kobiet Polskich dysponuje dostateczną bazą lokalową aby przeprowadzić szkolenia zachowując nawet najsurowsze zasady dystansu społecznego, a w szczególnych okolicznościach, również w formie zdalnej.