W dniach 08-11.11.2010 r. obszar Kanału Elbląskiego zadebiutował w 31. edycji międzynarodowych targów turystycznych WORLD TRAVEL MARKET w Londynie. Stoisko polskie tworzyły poszczególne regiony. Reprezentantem regionu warmińsko-mazurskiego w ramach wizerunkowo-produktowej kampanii Polski na rynku brytyjskim była Kraina Kanału Elbląskiego. Warmińsko-mazurski stand krainy kanału to rezultat partnerskiej współpracy trzech powiatów: elbląskiego, iławskiego i ostródzkiego, w ramach realizacji projektu „Zintegrowany system promocji turystycznej obszaru Kanału Elbląskiego”. Reprezentanci tych samorządów, przy logistyczno-merytorycznym wsparciu Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, organizowali i obsługiwali stoisko posługując się zróżnicowanym zestawem narzędzi promocyjnych. Głównymi instrumentami promującymi Krainę Kanału Elbląskiego były wydawnictwa z ofertami turystycznymi foldery, mapy filmy, prezentacje oraz gadżety i degustacja regionalnych potraw.
WTM są jednymi z największych branżowych targów turystycznych w Europie. To idealne miejsce do nawiązania kontaktów z zagraniczną prasą, touroperatorami, czy organizacjami turystycznymi z innych krajów. Targi te są jednak zamknięte dla publiczności i turystów indywidualnych, stąd i ruch tu mniejszy niż na pozostałych targach, w których uczestniczyliśmy. W targach wzięli udział reprezentanci przemysłu turystycznego z całego świata, a przede wszystkim: profesjonalni organizatorzy konferencji, biura turystyczne, firmy eventowe oraz ambasadorzy wielu krajów i regionów. Wśród odwiedzających pojawili się także hotelarze, turyści biznesowi ale i linie lotnicze, firmy transportowe a także dostawcy atrakcji i różnorakich usług okołoturystycznych. Udział w WTM pozwala zaistnieć na międzynarodowym rynku turystycznym, umożliwia uzyskanie przewagi konkurencyjnej dla swojej działalności oraz poznanie najnowszych osiągnięć i trendów w promowaniu branży turystycznej.