12 kwietnia o godz. 10.00 wicestarosta Maciej Romanowski spotkał się z gośćmi z pięciu krajów Unii Europejskiej - partnerami projektu "Sharing our Space", realizowanego w Zespole Szkół w Pasłęku. Goście z zagranicy wyrazili swoje współczucie dla Polaków w obliczu tragedii w Smoleńsku.
Podczas tego spotkania wicestarosta Romanowski nawiązał do wspólnych europejskich korzeni, przedstawił główne kierunki rozwoju powiatu elbląskiego i zapewnił o swojej przychylności dla dalszej współpracy międzynarodowej. W spotkaniu udział wzięli także: sekretarz powiatu Jacek Augustynowicz, rzecznik prasowy Marek Murdzia, który pełni jednocześnie funkcję regionalnego koordynatora programu Comenius „WiMi” oraz zastępca dyrektora Zespołu Szkół w Pasłęku Katarzyna Panimasz.
Uczniowie Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół w Pasłęku w roku szkolnym 2009/2010 rozpoczęli realizację projektu „Sharing our Space” finansowanego w ramach programu Comenius. Jest to wielostronny projekt partnerski realizowany w języku angielskim równocześnie w pięciu krajach: Włoszech, Hiszpanii, Finlandii, Irlandii oraz w Polsce. Celem jest poznanie tradycji i kultury państw uczestniczących oraz wzbogacenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim oraz technologią informacyjną.
W ciągu dwóch lat trwania projektu nauczyciele z pasłęckiej szkoły będą brać udział w spotkaniach roboczych w państwach partnerskich. Koordynatorem głównym projektu jest dyrektor szkoły w Molina de Segura Murcja) w Hiszpanii pan José Manuel Hernández Gil, natomiast polskim koordynatorem szkolnym jest pani Sylwia Janiszewska. Pierwszy wyjazd został zorganizowany w październiku 2009 r. Nauczyciele pracujący przy projekcie wzięli wówczas udział w warsztatach zorganizowanych w Murcji w Hiszpanii. Kolejne spotkanie odbyło się w lutym 2010 r. we Florencji Włochy).
W trakcie obecnej wizyty, od 12 do 15 kwietnia 2010 r., oprócz warsztatów związanych z tematyką projektu, goście zwiedzą Pasłęk, Elbląg, Gdańsk, Olsztyn, Toruń, Frombork i Malbork. Na spotkaniu w Pasłęku realizowany będzie drugi z bloków tematycznych projektu: święta tradycyjne i popularne w państwach projektu. W zajęciach biorą udział uczniowie zaangażowani w tworzenie projektu.