W dniach 09 , 13 marca 2011 r. w Berlinie odbyły się Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB. Są to jedne z największych targów turystycznych na świecie.
Tegoroczne targi ITB były wyjątkowe. Polska była krajem partnerskim ITB. Berlin zapełnił się polskimi akcentami. Kampania wizerunkowa promująca Polskę odbyła się pod hasłem „Move Your Imagination”. Celem kampanii przygotowanej przez Polską Organizację Turystyczną było zaintrygowanie naszym krajem oraz pokazanie zmian, jakie zaszły w nim na przestrzeni ostatnich lat. Kluczowym elementem kampanii była ceremonia otwarcia targów ITB z udziałem ponad 4000 tysięcy przedstawicieli branży turystycznej z całego świata. Przygotowana specjalnie na wieczór inauguracyjny prezentacja w technologii 3D zaintrygowała wszystkich zastosowanymi rozwiązaniami. Zaprezentowany film zachwycił awangardową formą i nowoczesnym podejściem do polskiej tradycji i współczesności. Pokazano w nim najciekawsze miejsca turystyczne oraz miasta zaangażowane w Euro 2012. Przedstawiono Polskę jako kraj nowoczesnej sztuki i kultury. Każda z osobistości przemawiających w trakcie tego wieczoru wspominała o Polsce , kraju partnerskim, zachwalając, że Polska to świetny kraj na wakacje, wycieczki, uprawianie turystyki aktywnej i turystyki miejskiej, kulturowej. Gościem specjalnym ceremonii otwarcia był prezydent Lech Wałęsa, powitany owacyjnie przez wypełnioną po brzegi salę.
Polskie stoisko narodowe na ITB z okazji partnerstwa zyskało nowy wygląd. W oczy rzucało się hasło „Move Your Imagination” oraz kolorowe grafiki kampanii. W hali zajęło miejsce 72 wystawców z całej Polski. Zaprezentowały się wszystkie Regionalne Organizacje Turystyczne, do tego miasta , gospodarze Euro 2012, biura podróży, hotele, uzdrowiska, stowarzyszenia. Podczas uroczystego otwarcia halę wypełnili dziennikarze z całego świata.
Region elbląski, w ramach stoiska Warmii i Mazur, prezentował się znakomicie. Był jednym z nielicznych regionów, który faktycznie wyróżniał się, przyciągając dziennikarzy, przedstawicieli sektora turystycznego i potencjalnych turystów. Uwagę odwiedzających zwracała makieta pochylni Oleśnica. Odwiedzający oglądali ją z dużym zainteresowaniem, pytając o zasady działania. Potencjalni turyści pytali też szczegóły: o rozkład rejsów, bazę noclegową, transport. Wszyscy odwiedzający mogli otrzymać przewodnik, mapę, prezentację, film i gadżety z logo Krainy Kanału Elbląskiego. Wszystkie materiały, przybliżające tę jedną z najważniejszych atrakcji turystycznych województwa warmińsko-mazurskiego, zostały wydane w ramach projektu „Zintegrowany system promocji turystycznej obszaru Kanału Elbląskiego”. Stoisko obsługiwali przedstawiciele powiatów: elbląskiego, iławskiego i ostródzkiego - partnerzy w projekcie.
Gościem specjalnym, honorowym regionu Warmii i Mazur w środę 9 marca był prezydent Lech Wałęsa. Prezydent, zwiedzając polski pawilon narodowy, także zainteresował się makietą pochylni. Lechowi Wałęsie towarzyszył Minister Spotu i Turystyki , Adam Giersz. Przy okazji goście dali się zaprosić do środka na degustację regionalnych smakołyków z gospodarstwa agroturystycznego „Aktywna Agroturystyka” Piotra Dziedzickiegoze Starych Jabłonek. Obecność tak wyjątkowych gości na naszym stoisku skupiła ogromną uwagę mediów krajowych i zagranicznych. Dzięki takiemu promocyjnemu wzmocnieniu, już pierwszego dnia targów wiele zagranicznych i krajowych stacji telewizyjnych oraz radiowych wyemitowało materiały o naszym regionie, z makietą pochylni w roli głównej, m.in.: TVP 1 w głównym wydaniu „Wiadomości” 9 marca serwisy informacyjne TVN24 13 marca telewizja berlińska RBB 9, 10, 11, 12 marca).
Opracowała: Regina Czymbor