W dniach 10-13 stycznia 2013r. Kraina Kanału Elbląskiego zadebiutowała w największej i najbardziej prestiżowej w branży turystycznej imprezie targowej „Ferien Messe Wien”. Udział w targach to rezultat partnerskiej współpracy trzech powiatów: elbląskiego, iławskiego i ostródzkiego, przy udziale miasta Elbląg oraz Samorządu Województwa Warmińsko- Mazurskiego, w ramach realizacji trwałości projektu „Zintegrowany system promocji turystycznej obszaru Kanału Elbląskiego”.
Targi w Wiedniu, zorganizowane przez Reed Exhibition Messe Wien, odbyły się w jednym z najbardziej nowoczesnych centrów wystawienniczych Europy. W tym roku uczestniczyło w nich 766 wystawców z 70 krajów. W ciągu czterech dni targowych imprezę odwiedziło blisko 150000 zwiedzających.
Polskie stoisko narodowe, przygotowane przez Polski Ośrodek Informacji Turystycznej POIT) w Wiedniu, z atrakcyjną lokalizacją tuż obok estrady targowej, spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony zwiedzających. Niewątpliwym magnesem stoiska narodowego była makieta jednej z pochylni Kanału Elbląskiego, dzięki której informacje o atrakcjach naszego regionu znalazły się w targowej prasie i TV: Kurier, Besser Reisen, ORF. Dodatkowo bardzo wysoko zostały ocenione przez zwiedzających przygotowane materiały promocyjne foldery, mapy, przewodniki, filmy, prezentacje i gadżety prezentowane przez fachową obsługę.
W 2013 roku POIT w Wiedniu będzie kontynuował wzmożoną promocję Warmii i Mazur, którą rozpoczął w drugiej połowie ubiegłego roku. Dotychczas nasz region prezentowany był na targach TTW w Zurychu, w ramach prezentacji nowego katalogu biura podróży Wiesienger Reisen, w katalogach Corps Touristique Austria i Swiss, w licznych artykułach prasowych i audycjach radiowych w rozgłośni Radio Wien. W listopadzie br. w ramach Reise Salon w Wiedeńskim Hofburgu odbędzie się promocja Krainy Kanału Elbląskiego podczas prezentacji największych atrakcji świata.
Kilka dni później od 17 do 20 stycznia 2013r. Kraina Kanału Elbląskiego gościła na targach GO REGIONOTOUR w Brnie. To jedne z największych prezentacji branży turystycznej skoncentrowanych na turystyce wyjazdowej ze szczególnym uwzględnieniem regionów Europy Środkowej.
KKE zaprezentowała swoją ofertę turystyczną na nowoczesnym stoisku o powierzchni 60 m2, zbudowanym przez pracowników starostw powiatowych z Ostródy, Iławy i Elbląga w ramach trwałości partnerskiej projektu. Nieodłącznym elementem wyróżniającym stoisko była makieta pochylni Oleśnica, która już tradycyjnie przyciągała rzesze odwiedzających, zainteresowanych zasadami jej działania. Na targach turystycznych w Brnie prezentowało się ponad 800 wystawców, które odwiedziło ponad 30 tysięcy osób.
Oferta turystyczna KKE adresowana jest do grona turystów, którzy nie tylko chcą skorzystać z podróży „statkiem po trawie”, ale również do żeglarzy, kajakarzy, piechurów, rowerzystów, miłośników historii i zabytków, wreszcie osób spragnionych spokoju na łonie zielonych zakątków naszego regionu.
Odwiedzający mogli otrzymać mapy, przewodniki, prezentacje i filmy obrazujące atrakcje turystyczne oraz gadżety z logo Krainy Kanału Elbląskiego.