W terminie 10-14 marca 2010 r., reprezentanci partnerów projektu „Zintegrowany system promocji turystycznej obszaru Kanału Elbląskiego”, powiatów: elbląskiego, iławskiego i ostródzkiego będą uczestniczyć w czterdziestych czwartych największych na świecie) targach turystycznych ITB Berlin Niemcy).
Dla tych podmiotów jest to drugie wystąpienie na berlińskich targach. Tegoroczne stoisko projektowe, zgodnie z ustaleniami ubiegłorocznej konferencji będzie nosić nazwę „Kraina Kanału Elbląskiego”. Ta nazwa to jednocześnie marka obszaru, którą partnerzy mają utrwalać w różnych projektowych działaniach promocyjnych. Liderem projektu jest Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Nasze stoisko w Berlinie będzie dużą częścią 20 m2) regionalnej prezentacji Warmii i Mazur przygotowaną przez Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizację Turystyczną.
W odróżnieniu od ubiegłorocznych wystąpień targowych, berlińskie stoisko będzie już wyposażone w makietę pochylni Oleśnica. Makieta ta miała już swoją premierę krajową podczas konferencji prasowej zorganizowanej w grudniu 2009 roku w Elblągu oraz zagraniczną na targach Vivattur w Wilnie w lutym 2010 r., gdzie prezentował ją Powiat Ostródzki. Po ogromnym zainteresowaniu gości targów wileńskich można spodziewać się dużego oblężenia stoiska Krainy Kanału Elbląskiego w Berlinie.
Po raz pierwszy także na tych targach będą rozdawane gadżety promujące Krainę Kanału Elbląskiego, a na głównym ekranie Polskiego Stoiska Narodowego prezentowany będzie film o Kanale Elbląskim. W targowym, niemieckojęzycznym wydaniu branżowego pisma „Wiadomości Turystyczne” ukaże się ilustrowany materiał zachęcający gości targowych do odwiedzania naszego stoiska. Specjalnie przygotowani informatorzy i operatorzy makiety obsługiwać będą gości targowych, m.in. również przy pomocy starannie wyselekcjonowanych wydawnictw promocyjnych przygotowanych przez partnerów projektu, a traktujących o produktach i infrastrukturze turystycznej obszaru Kanału Elbląskiego.