Przejdź do treści.

Wycieczki klasowe pozwalają na integrację, nawiązywanie przyjaźni oraz poznawanie wspaniałych miejsc. W poniedziałek 3 czerwca młodzież Zespołu Szkół w Pasłęku wyruszyła na czterodniową wyprawę do Krakowa, Zakopanego i Energylandii. Pierwszy dzień wycieczki spędziliśmy w dawnej stolicy Polski-Krakowie. Zwiedziliśmy Wzgórze Wawelskie, Katedrę św. Stanisława i Wacława. Spacerując uliczkami dawnej stolicy, podziwialiśmy witraże Stanisława Wyspiańskiego, a także Collegium Maius, Kościół Mariacki, Rynek Główny oraz krakowski Kazimierz. Kolejnego dnia, naładowani pozytywną energią, wyruszyliśmy, by poczuć smak oscypków, posłuchać niezwykłych zakopiańskich historii i nacieszyć oko pięknymi widokami tatrzańskiej przyrody. Zaczęliśmy od perły stylu zakopiańskiego-drewnianej kaplicy na Jaszczurówce wg projektu Stanisława Witkiewicza, a następnie sanktuarium na Krzeptówkach. Niezwykłe emocje wzbudziły prace w galerii Władysława Hasiora. Trzeciego dnia zakopiański przewodnik, zauroczył wszystkich opowieściami i pokazał historię Podhala. Doliną Strążyską wędrowaliśmy do Wodospadu Siklawica, a następnie szlakiem Doliny ku Dziurze. Odwiedziliśmy bacówkę, w której poznaliśmy tajniki produkcji redykołków, beczułek i oscypków. Skosztowaliśmy bryndzę i zjedliśmy największy oscypek oraz posmakowaliśmy żentycy. Po górskich wędrówkach ruszyliśmy na zabytkowy zakopiański cmentarz na Pęksowym Brzyzku, a następnie kolejką wjechaliśmy na Gubałówkę, by podziwiać panoramę Tatr. Ostatni dzień wycieczki przyniósł niesamowite skoki adrenaliny-wizyta w Energylandii-największym parku rozrywki- na długo pozostanie w naszej pamięci. Zjazdy takimi rollercoasterami, jak Hyperion i Zadra staną się częstymi elementami opowieści z wycieczki. Nic tak nie łączy jak wspólne przeżycia, a tych nie zabrakło. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wyjazdy, a pomysłów jest wiele…