Tradycyjnie w centrum wystawienniczym Messe Berlin, w dniach 5-9 marca 2014 r., odbyły się Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB Berlin). Wśród wystawców nie zabrakło stanowiska przedstawicieli powiatów: elbląskiego, iławskiego, ostródzkiego oraz miasta Elbląg, którzy w ramach trwałości projektu „Zintegrowany system promocji turystycznej obszaru Kanału Elbląskiego” promowali walory turystyczne Krainy Kanału Elbląskiego.
Berlińskie targi są jedną z największych imprez tego typu na świecie. W 26 halach zaprezentowało się 10 147 wystawców z 189 krajów, zaś odwiedziło je 170 tys. osób. W tym roku krajem partnerskim targów był Meksyk, który przygotował interesującą ceremonię otwarcia.
Podobnie jak w latach poprzednich, elementem wyróżniającym stoisko Krainy Kanału Elbląskiego była makieta pochylni Oleśnica, która stanowiła jedną z największych atrakcji polskiego pawilonu narodowego o powierzchni 1,5 tys. m2 przygotowanego przez Polską Organizację Turystyczną. Wystrój polskiego pawilonu został doceniony przez organizatorów. Zdobył on drugie miejsce w kategorii Europa. Pierwsze miejsce zajęła Austria, zaś trzecie włoski region Apulia.
Stoisko Krainy Kanału Elbląskiego spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony zwiedzających, zarówno za sprawą makiety, jak i materiałów promocyjnych foldery, mapy, przewodniki, filmy, prezentacje i gadżety prezentowanych przez profesjonalną obsługę składającą się z pracowników odpowiedzialnych za promocję w jednostkach samorządu terytorialnego uczestniczących w projekcie.
Andrzej Nitka