W dniu 31.05.2016 r. w Starostwie Powiatowym w Elblągu odbyło się wspólne posiedzenie Zarządu Powiatu w Elblągu oraz Powiatowej Komisji Rolnictwa i Leśnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Podczas posiedzenia Pan Zenon Giebień, Kierownik Biura Powiatowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Elblągu przedstawił informację o przygotowaniach organizacji pracy w kolejnym roku składania wniosków o dopłaty obszarowe oraz omówił zasady procedury składania wniosków o zalesienia gruntów rolnych.
Podczas tego posiedzenia Pan Jan Gutfrański z Agencji Nieruchomości Rolnych Skarbu Państwa w Olsztynie Sekcja Zamiejscowa Gospodarowania Zasobem w Elblągu przedstawił następujące zagadnienia:
1. Zasady sprzedaży i dzierżaw nieruchomości obowiązujące w Agencji Nieruchomości Rolnych w okresie do 30.04.2016 r.
2. Rozwiązania ustawowe w Ustawie o Kształtowaniu Ustroju Rolnego wchodzące w życie z dniem 01.05.2015 r. w związku z Ustawą z dnia 16 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz. U. z 2015 r. poz. 2179 z późn. zm.).
Ostatnią omówioną kwestią była:
3. Realizacja planu sprzedaży i dzierżaw nieruchomości po wejściu ewentualnych zmian Ustawy o Kształtowaniu Ustroju Rolnego.
Zarząd Powiatu w Elblągu oraz członkowie Komisji z uwagą i zainteresowaniem wysłuchali przedstawione zagadnienia.
Karina Socha
podinspektor w Wydziale
Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Starostwa Powiatowego w Elblągu