8 października odbyła się w Olsztynie II regionalna konferencja pn. „Kształtowanie oferty turystycznej regionu Warmii i Mazur”. Jej współorganizatorem, obok Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego i Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej były wszystkie powiaty ziemskie województwa, w tym powiat elbląski. Celem konferencji było pokazanie województwa jako regionu o dużym potencjalne turystycznym. Aby realizacja tego celu była możliwa, nieodzowna jest integracja przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, organizacji samorządowych, instytucji otoczenia biznesu, jak również branży turystycznej, a następnie ich silna współpraca.
Podczas wydarzenia omówiono tematy z zakresu nowych trendów konsumenckich i możliwości stojących przed usługodawcami, zmiany w zarządzaniu turystyką, które stymulują rozwój oferty turystycznej oraz nowe sposoby finansowania inwestycji w turystyce.
Konferencję otworzył Jacek Protas, wicemarszałek województwa warmińsko-mazurskiego. W części plenarnej uczestnicy wysłuchali niezwykle ciekawych wykładów:
- Stymulowanie rozwoju regionu poprzez wdrażanie markowych produktów turystycznych – Anna Jaroszuk, zastępca dyrektora Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego
- Rola W-M ROT w kreowaniu i rozwoju produktów turystycznych Warmii i Mazur – Justyna Szostek, dyrektor Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej
- Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką stymulujące rozwój oferty turystycznej – Krystyna Hartenberger–Pater, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej
– Nowe trendy konsumenckie jako przesłanka zastosowania nowoczesnych narzędzi komunikacji rynkowej – Magdalena Kachniewska, dr hab. prof. Szkoły Głównej Handlowej
- Sposoby finansowania inwestycji w turystyce – Elżbieta Nowosiadły - Fundacja Centrum PPP
Podczas sesji warsztatowej uczestnicy mieli okazję praktycznie zapoznać się w mniejszych grupach z następującymi problemami:
- Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką stymulujące rozwój oferty turystycznej – Krystyna Hartenberger-Pater
- Nowe trendy konsumenckie jako przesłanka zastosowania nowoczesnych narzędzi komunikacji rynkowej – prof. Magdalena Kachniewska